Lindström Invest
Lindström Invest haluaa tarjota positiivisen neuvottelukokemuksen ja uusi siksi kaikki neuvottelutilansa Lindström Talossa.
Pressonin kanssa on tähän mennessä tehty yhteistyötä viidessä neuvotteluhuoneessa vuosina 2009-11. Lisäksi Rantatien Business Parkissa on uudistettu seitsemän huonetta vuosien 2010-11 aikana. Lindström Investin toimitusjohtaja Jouni Puhakka kertoo prosessista Lindström Talossa:
”Ajatuksissamme neuvottelutila on keskeinen palvelu asiakkaillemme ja heidän asiakkailleen. Tilojen pitää olla siksi edustavia kaikilla mittareilla, ja uudet tilat täyttävät vaatimukset. Halusimme tarjota erinomaisen neuvotteluympäristön, positiivisen neuvottelukokemuksen, joka muodostuu tilasta, sen sisustuksesta, kalustuksesta, tekniikasta ja ergonomiasta. Haluttiin, että jokaisessa huoneessa olisi oma ilmeensä ja AV-tekniikan päivitys tuli osaksi koko ilmeen muutosta.”
”Lindström Talossa oli tehty vuonna 2003 ison saneerauksen yhteydessä neuvotteluhuoneet sen aikaisten standardien mukaan valkokankailla ja tykeillä. Nyt tuli tarve lähteä päivittämään muuten ihan kelvollista ja hyvätasoista neuvotteluhuoneympäristöä huone kerrallaan.”
Mitä haasteita neuvottelutiloissanne oli, joihin haluttiin ratkaisuja?
”Useissa tiloissa oli huono neuvotteluergonomia. Meillä on korkeat tilat ja tykit olivat korkealla katossa, jolloin niitä katseltiin niska vääränä. Samalla, kun mietittiin, miten tulee sisustukselliset ratkaisut tehdä fiksusti, löytyi erään linkin takaa Pressonin palvelut. Päällimmäinen kehitystarve on ergonomia, jossa ihminen, neuvottelukumppani ja kuvallinen viestintä saadaan samalle tasolle, yhdistettynä siihen, että neuvotteluhuoneen tekniikka on piilossa silloin, kun sitä ei tarvita. Toisaalta tekniikka on vaivattomasti käyttöön otettavissa, mutta se myös viestii korkeatasoisesta neuvotteluympäristöstä ja asiakkaan tarpeiden huomioimisesta.”
Mitä tehtiin?
”Prosessi on vielä kesken. Olemme tehneet nyt Pressonin kanssa viisi neuvotteluhuonetta, joiden AV-tekniikka on päivitetty. Haluan, että tämä on vaiheittainen prosessi, jolloin se näkyy asiakkaillemme jatkuvana pienenä kehittämisenä. Kaikki on sujunut sovitun mukaisesti. Tänä vuonna tullaan päivittämään vielä yksi huone Lindström Talossa Pressonin kanssa.”
”Tekniikka toimii oikeastaan moitteetta. Aikoinaan tykki ei lukenut tietokoneen liitosta, mutta tämän nykytekniikan kanssa sitä ongelmaa ei ole ja se on iso juttu.”
Oletteko saaneet palautetta?
”Olemme saaneet paljon palautetta paitsi omilta asiakkailtamme, joita varten tämä on tehty, mutta sitten palautetta tulee myös heidän asiakkaidensa kautta. Viimeksi erään yrityksen toimitusjohtaja kertoi asiakkaansa olevan haltioissaan tästä tekniikasta. Kyllä se herättää huomiota.”
”Mielestäni parhaita kokemuksia on viedä joku uusi ihminen neukkariin ja katsoa, kuinka hän ottaa tietokoneensa esille kytkeäkseen sen laitteeseen, katselee ympärilleen ja toteaa, että täällähän ei ole esitystekniikkaa. Silloin voi itse vaivihkaa painaa nappulaa. Siitähän saa pienen joken.”
Kenelle suosittelisit Pressonin tuotteita ja palveluita?
”Toivoisin, että kilpailijat eivät ymmärtäisi niitä ottaa! Kaikkea hyvää mitä on, ei tarvitse kertoa. Mutta ratkaisu on oikein toimiva ja sopii mihin tahansa vaativaan neuvotteluympäristöön, jossa huomioidaan ihmiset, ja jossa käytetään aikaa ja rahaa sisustamiseen. Silloin se muodostaa keskeisen osan sisustamista. Sisustustoimivuus ja ergonomia.”